Korona'da hangi sektörler kazandı, hangileri kaybetti?

Korona'da hangi sektörler kazandı, hangileri kaybetti?

Ticari faaliyetlerini geleneksel ortamlardan dijital ortamlara taşıyarak sektörün inovatif geleceğini tahmin eden firmalar tüketici davranışlarını hiç olmadığı kadar değiştirme olanağı yakaladı. Dünyayı saran pandemi sürecinde birçok alışkanlıklarımız değişti. Geleneksel alışveriş tercihleri, dijital ortamlarda kredi kartlarını bir nevi Bitcoin'e dönüştürdü. Kredi kartlarının ise hem sanal ortamlarda hem de sıcak alışverişler'de kullanım kolaylığı var. karantina ile eve hapsolduktan, AVM’ler ve birçok mağazalarda ürünü fiziksel olarak deneyimleme imkânımızı yitirdikten sonra kredi kartlarının Bitcoin'den pek de bir farkının kalmadığı görülüyor.

Evlerin sıkıcı ortamından kurtulabilmenin en kolay yollarından biri ise internet. Tüketiciler, bugüne kadar hiç olmadıkları kadar internette dolaştılar. Birçok deneyim kazandılar. Güvenli ödeme özelliği olan firmalara daha çok itibar ve güven duydular. İnovatif firmalar onca yıldan beri tüketicileri geleneksel mecralardan dijital mecralara taşıma çaba ve emekleri ile kat ettikleri mesafeyi, pandemi sürecinde bir yıldan az bir sürede kat edebildiler. Bu dönemde internet kullanımında bir patlama yaşandı. Maliyeti düşük, ulaşılan hedef kitle hacmi büyük olan reklamlarla dijital markaların iş hacmi büyüdü.

Tüketici lehine yeniden revize edilen "Tüketici Kanunu ve E-Ticaret yasası" sanal alışverişlerin güvenliğini ve güvenilirliğini arttırdı. Bu durum ise Sanal ortamda yapılan yüksek alışveriş çılgınlığına tüketiciler sürükleyen en büyük nedenler arasında.

En fazla alışveriş yapılan markalar tercih edilme oranlarının yükselmesinden son derece memnun. KPMG araştırma şirketinin 10'nun üzerinde ülkede yaptığı "Pandemi ile Dijital Ortamların Kolaylıkları" çalışmasının sonuçları da bu yönde...

Yapılan araştırmada öne çıkan sonuçlar:

*Dijital markalara güven arttı.
*Şirketlerin sadece kar maksimizasyonu değil aynı zamanda tüketici sağlığını da düşündüğü imajı güçlendi.
*Hizmet sektörlerinden bankacılıkta, mudiler yatırım şartları ve değeri yüksek alımları yapmak için interaktif bankacılığı portföy yöneticilerine danışmadan kendileri yaptı.
*Genç tüketiciler dijitalin sağladığı kolaylığı daha kolay benimsedi.
*Tüketiciler, rahat ve kolaylıkla dijital kanalları kullanarak online alışveriş, temassız teslimat, online ödemeleri daha güvenle yaptı.
*Yakın gelecekte sosyal medya kanallarının en önemli iletişim aracı olacağı görüldü.
*Dijital ortamda yapılan alışveriş ve online ödemeler nakit para taşıma zorunluluğunu ortadan kaldırdı.
*Banka tercihlerinde ödenen paranın karşılığının alındığını hissettiren hizmet ve ücret faiz oranları ilk sıralara yükseldi.
*Pandemi sürecinde bankaların hizmet sunumunu Proaktif iletişimden yana kullanması müşteri memnuniyetini arttırdı.
* Pandemi döneminde tüketicilerin bankalarına duyduğu güven endeksi %15 arttı.
*Hayat ve sağlık sigortası yaptırma oranı arttı.