Dijital pazarlama nedir?

Dijital pazarlama nedir?

Dijital pazarlama, dijital kanal ve araçlarla internet ortamını kullanan hedef kitleye ulaşılmaya çalışılan, pazarlama sürecidir. Geleneksel pazarlama yöntemlerine göre maliyeti düşük ve geniş bir hedef kitleye ulaşılma olanağı sunan bir mecradır. Teknoloji tabanlı hemen hemen her alanda farklı tür ve stratejilerle pazarlama yöntemleri kullanılarak internet kullanıcılarına ulaşılabilir. Onların potansiyel müşteri özelliğinin kullanılması söz konusudur.

 Dijital pazarlama kanalları nelerdir?

- Sosyal medya platformları

- Arama motorları

- Bilgisayar ve mobil telefonlar

- Video paylaşım siteleri

- Blog siteleri

- Kurumsal web siteleri

- E-ticaret siteleri

Dijital pazarlamanın faydaları nelerdir?

- Tıklanma, görüntülenme, etkileşim rakamları dikkate alınarak hangi zaman aralığında ne kadar insana ulaşılabileceği verilerini sunar.

- Geleneksel pazarlamanın tek yönlü etkileşiminden ziyade çift yönlü iletişimle interaktif ortamda hedef kitleyle buluşma imkânı verir.

- Yapılabilecek reklam yayınlarıyla makul bir bütçeyle daha geniş bir hedef kitleye ulaşılabilir WOM yöntemiyle viral olarak reklamların yayılması sağlanabilir.

- Niceliksel olarak pazarlama sonuçları raporlanabilir ve ölçümlenebilir.

- Düşük bütçelerle büyük kitlelere ulaşabilme olanağı sunarak tüketicilerin hangi ürünü hizmeti tercih ettiği, hangi kanallarda bu yatırımınızın daha iyi kazandırdığını, ayrıca da reklam bütçenizi optimize edebilmenize yardımcı olur.

Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

- Hedef kitlenin hangi dijital kanalları, hangi sıklıkla kullandığı bilinmelidir.

- Hedef kitlenin tam olarak neye ihtiyacının olduğu tespit edilmelidir. Bu size dijital marka imajı oluşturmanızda katkı sağlayabilir.

- Hedef kitle geri bildirimlerine önem verilmeli, problemler çözülmeli ve ürün hizmeti hedef kitle memnuniyet kalitesi arttırılmalıdır.

- Rakiplerin ve firmanızın SWOT analizleri ile en zayıf ve güçlü yönleri tespit edilerek rakiplerden farklılaşılmalıdır.

- Hedef kitlenin size hangi kanallardan ulaştığını ölçümleyerek bu kanalları kullanma oranı arttırılabilir.